Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten? Blog
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
ww, vakantie e...
Merkrecht en r...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 16 jun 2024 11:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aangehouden (art 225 Sr) info achterhouden inwonend vriendin
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Over de ernst van bijstandsfraude:

In 2006 werd volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek in Nederland in ruim 35.000 gevallen gefraudeerd met de bijstand. Dat ging toen om een totaal bedrag van 134,3 miljoen euro. (bron)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Misterkilobyte



Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 16:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier een paar vragen van mij, ik lees dit zo en geef er antwoord op

eiser ziet zowel de [adres] als de [adres1] als zijn thuis;
(BIJ MIJ DUS NIET)

eiser doet soms boodschappen voor eiseres en de kinderen en betaalt die ook;
IK HOEF GEEN BOODSCHAPPEN, WANT IK EET IN DE WEEK BIJ MIJN VADER

eiser heeft een huissleutel van de woning van eiseres;
JA VANAF DAT DE HOND VAN MIJ EEN EPILEPTISCHE AANVAL HEEFT GEHAD.

eiser ontvangt soms post op het adres van eiseres;
NEE DAT IS HELEMAAL NIET TENSPRAKE IN MIJN GEVAL, AL HAAR POST KOMT OP HAAR EIGEN ADRES.

eiser mag alle spullen in de woning van eiseres gebruiken;
JA, DAT SNAP IK DUS NIET WAAROM DAT NIET ZOU MOGEN ALS JE EEN LATRELATIE HEBT.

in de woning van eiseres heeft eiser medicijnen, bankafschriften en kleding liggen;
DAT IS ER BIJ MIJ AL HELEMAAL NIET AANGTROFFEN.

eiseres wast de kleding van eiser als zijn wasgoed zich in haar woning bevindt;
NEE IK WAS MIJN EIGEN WASGOED, EN ZIJ DE HARE

eiseres kookt en eiser eet mee als hij op dat moment aanwezig is;
NEE EET ALTIJD BIJ MIJN VADER, OOK IN HET WEEKENDS.

eisers gaan jaarlijks een aantal weken samen met de kinderen op vakantie naar Turkije;
IK GA NOOIT OP VAKANTIE, VAN HET VAKANTIEGELD KOOP IK LEUKE DINGEN

in de toekomst willen zij met elkaar trouwen.
IK DENK HET NIET, WANT ZOALS HET NU IS, WORDT HET GEEN TROUWDAG MAAR EEN ROUWDAG, WAT ZE MIJ HEBBEN AANGEDAAN.

Zo dat zijn zo'n beetje mijn antwoorden op de vragen, de grote letterantwoorden zijn mijn antwoorden.
Wat vinden jullie daar nou van, alle antwoorden van mij heb ik getuigen op, die ik ook mee neem naar de Rechtzaal als getuigen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
iyk



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 17:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat de sociale dienst zou moeten doen willen ze in de toekomst fraude tegengaan. Een handleiding wat je zou kunnen verwachten van vanuit de sociale dienst kant en wat wel en niet mag wat het priveleven betreft van degene die uitkering ontvangt. Je mag niet bij je partner langer dan zoveel uren perweek verblijven en andersom. Persoonlijke spullen van je partner mogen niet in je woning bevinden. Je partner mag geen huissleutel van je huis hebben. Eten betalen jullie ieder voor zichzelf, moet met bonnen aantonen! Lees hoe belachelijk dat is, maar dat is dus wel wat de sociale dienst doet! Wat hebben ze dan te zeggen over een ander persoon anders dan een partner die bijv. een huissleutel heeft van je huis, de spullen gebruikt in je huis, persoonlijke spullen heeft liggen? Stel dat je moeder of een andere familielid die elke dag bij je komt koken omdat je zelf niet wilt koken en dan samen opeten, moet degene ook een bijdrage leveren? Of een familielid die ruzie heeft met eiegn partner en stoom komt uitblazen bij je en blijft zo een paar dagen bij je logeren. Moet zij ook een bijdrage leveren? Moet je dan ook doorgeven dat je elke week boodschappen krijgt van je vader? Of een doodnormale vriend van tegenoverstelde geslacht (alleen vriendschappelijk) die je dagelijks ziet. Moet deze persoon ook een bijdrage leveren?

Wat als je een relatie hebt, maar dan buiten de deur, is dat dan weer een ander verhaal? En je partner betaalt alles voor je (eten etc), moet je dat ook doorgeven aan de sociale dienst? Zien ze dat ook als inkomen?

Ach zo kunnen er nog meer dingen worden genoemd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 17:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
en ik heb een hond, die ze na haar werk ook wel eventjes uitlaat in de week


Nu word ik nieuwsgierig. De hond is dan wel van je vriendin, maar waarom laat je die zelf eigenlijk niet uit? Dat is toch veel makkelijker als je verder geen verplichtingen hebt? En waarom heeft ze daar een sleutel voor nodig?

Voor mensen zonder uitkering allemaal heel gewone dingen. Maar ja, Zoals iemand al eerder schreef: niets is voor niets. Een uitkering kost privacy. Dat is maar goed ook. Anders zou het onbetaalbaar worden en zouden de mensen zoals jij, die het echt nodig hebben, ook niet meer kunnen ontvangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 19:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

Overigens is het niet uitgesloten dat de vriendin wordt verdacht van het opzettelijk voordeel trekken uit door misdrijf verkregen geld (art. 416 lid 2 Sr).

art. 416 Sr
Quote:
1. Als schuldig aan opzetheling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie:
a. hij die een goed verwerft, voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of een zakelijk recht ten aanzien van een goed vestigt of overdraagt, terwijl hij ten tijde van de verwerving of het voorhanden krijgen van het goed dan wel het vestigen van het recht wist dat het een door misdrijf verkregen goed betrof;
b.hij die opzettelijk uit winstbejag een door misdrijf verkregen goed voorhanden heeft of overdraagt, dan wel een persoonlijk recht op of zakelijk recht ten aanzien van een door misdrijf verkregen goed overdraagt.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk uit de opbrengst van enig door misdrijf verkregen goed voordeel trekt.


Bona, kun je dit uitleggen?
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie lid 2. Daar staat wat ik schreef.

Bijstandsfraude is een misdrijf. Wie opzettelijk van uit bijstandsfraude verkregen geld profiteert, overtreedt art. 416 lid 2 Sr.

Zoek maar op rechtspraak.nl, er zijn verschillende zaken waarin justitie deze gedachte volgt. Natuurlijk slaagt het bewijs lang niet altijd.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Misterkilobyte



Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ouwe sloeber schreef:
Quote:
en ik heb een hond, die ze na haar werk ook wel eventjes uitlaat in de week


Nu word ik nieuwsgierig. De hond is dan wel van je vriendin, maar waarom laat je die zelf eigenlijk niet uit? Dat is toch veel makkelijker als je verder geen verplichtingen hebt? En waarom heeft ze daar een sleutel voor nodig?

Voor mensen zonder uitkering allemaal heel gewone dingen. Maar ja, Zoals iemand al eerder schreef: niets is voor niets. Een uitkering kost privacy. Dat is maar goed ook. Anders zou het onbetaalbaar worden en zouden de mensen zoals jij, die het echt nodig hebben, ook niet meer kunnen ontvangen.


Nee de hond neem ik overdag mee naar mijn vader om 12.00uur t/m 13.00uur en avonds van 17.15uur t/m 18.30uur.
Alleen wil mijn vriendin ook even met haar hond en dat is om 15.00uur en gaat zelf om 17.00uur naar haar ouders te eten, en komt bij mijn vader om 18.30uur een gaan dan met z'n tween met de hond een eind om en zij gaat 22.00uur naar huis.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 441


BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 16:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zojuist op GS: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/06/binnenkort_ook_bij_u_verplichte_huiszoeking_bezig.html#more
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22895


BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sabri schreef:
Zojuist op GS: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/06/binnenkort_ook_bij_u_verplichte_huiszoeking_bezig.html#more

De dreigbrieven die de "Haagse Pand Brigade" (never mind correct spatiegebruik) verstuurt zijn inderdaad ronduit schandalig.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 22:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De werkwijze van de teams zoals beschreven in "Wij komen eigenlijk voor alles" zijn ook dusdanig dat je daar forse vraagtekens bij kunt zetten. Wat gelukkig ook gedaan is.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
HenkR

HenkR

Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 1:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Owjee: http://www.youtube.com/watch?v=9mXYZHOXQnk&feature=PlayList&p=883E2DF12E8DB782&playnext=1&playnext_from=PL&index=1
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Misterkilobyte



Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 10:40    Onderwerp: Kennisgeving sepot Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb deze brief gekregen van het Arrondissementsparket leeuwarden,

Op mijn parket is een proces-verbaal binnengekomen, waarin u als verdachte bent aangemerkt.

Inmiddels heb ik besloten u daarvoor niet (verder) te vervolgen.
De reden hiervoor is dat naar mijn oordeel:

er onvoldoende wettig bewijs is.

Nou is de vraag wat doet de gemeente hier mee, heb mijn advocaat gevraagd, en die zegt als je niet gedagvaard wordt, kan de gemeente ook geen process tegen je aanspannen, dus zou de zaak vervallen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BartL



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 442


BerichtGeplaatst: wo 11 nov 2009 12:16    Onderwerp: Re: Kennisgeving sepot Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misterkilobyte schreef:
Heb deze brief gekregen van het Arrondissementsparket leeuwarden,

Op mijn parket is een proces-verbaal binnengekomen, waarin u als verdachte bent aangemerkt.

Inmiddels heb ik besloten u daarvoor niet (verder) te vervolgen.
De reden hiervoor is dat naar mijn oordeel:

er onvoldoende wettig bewijs is.

Nou is de vraag wat doet de gemeente hier mee, heb mijn advocaat gevraagd, en die zegt als je niet gedagvaard wordt, kan de gemeente ook geen process tegen je aanspannen, dus zou de zaak vervallen.


Onjuist. Je hebt de uitkering gekregen op een bestuursrechtelijke basis (een besluit) van de gemeente. De gemeente kan deze bijstand ook terugvorderen op bestuursrechtelijke basis (handhaving). Deze handhavingsprocedure ziet op het herstellen van een eventuele illegale situatie, de onterecht uitbetaalde uitkering (volgens de gemeente dan!).

Je bent aangemerkt als verdachte op strafrechtelijke basis door de politie/het OM en er is op strafrechtelijke basis besloten dat er onvoldoende bewijs is. Deze procedure is bedoeld om te straffen, het toevoegen van leed, en niet op het herstellen van de fraude.

Het is gevoelsmatig lastig te scheiden maar het betreft hier twee gescheiden procedures die gevoerd worden op basis van dezelfde feiten en omstandigheden. Kern van de zaak is dat de gemeente nog zelf moet beslissen of ze de procedure tot terugvordering van (vermeende) teveel betaalde bijstand gaat voortzetten of opstarten. Er wordt natuurlijk wel rekening gehouden met het strafrechtelijke traject in de besluitvorming want het feitencomplex blijft grotendeels gelijk. Maar omdat voor een strafrechtelijke vervolging vaak meer bewijs nodig is dan voor een bestuursrechtelijke terugvordering is er nog niets zeker. Onrechtmatig verkregen bewijs gebruiken in een bestuursrechtelijke procedure is bijvoorbeeld geen probleem.


BartL
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds