Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verhuizen en co-ouderschap, hoe zit dat financieel?
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
saskia8244



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 11:27    Onderwerp: Verhuizen en co-ouderschap, hoe zit dat financieel? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Casus zoals ontvangen als vraag door medewerker:

Quote:
Mijn ex gaat verhuizen naar Nijmegen, zelf woon ik in Almere en hij wil ons 9 jarige dochter meenemen.
Mijn 9 jarige dochter geeft aan dat ze met hem mee wil en dat is dan ook de reden dat ik het "laat gebeuren" want gevoelsmatig ben ik tegen het verbreken van de co-ouderschap en denk ik dat ze beter haar basis school af kan maken in Almere.
Rechtsmatig wil ik dat er via de rechter een omgangsregeling voor mij wordt uitgesproken omdat ik alles goed geregeld wil hebben.
Kan er een omgangs regeling uitgesproken worden als ik bij de rechter aan geef dat ik accoord ga maar met de kanttekening dat het niet mijn wens is dat mijn dochter met haar vader mee gaat?
Ik hoor van verschillende mensen dat een omgangs regeling voor mij financieel nadelig kan zijn i.v.m. reiskosten en allimentatie?
Heb ik enig recht van spreken als ik aan geef niet te willen betalen aan het reizen en geen allimentatie wil betalen? het is immers niet mijn wens de omgang te veranderen en zo ver van de andere ouder te gaan wonen.
Kortom...kan ik beter de omgangs regeling laten bestaan en mondelinge afspraken met de vader maken (en eventueel op schrift zetten) of is het beter om een omgangs regeling op papier te laten zetten?


Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
klokluider



Leeftijd: 56
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 406


BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 13:51    Onderwerp: Re: Verhuizen en co-ouderschap, hoe zit dat financieel? Reageer met quote Naar onder Naar boven

saskia8244 schreef:
Casus zoals ontvangen als vraag door medewerker:

Mijn ex gaat verhuizen naar Nijmegen, zelf woon ik in Almere en hij wil ons 9 jarige dochter meenemen.
Mijn 9 jarige dochter geeft aan dat ze met hem mee wil en dat is dan ook de reden dat ik het "laat gebeuren" want gevoelsmatig ben ik tegen het verbreken van de co-ouderschap en denk ik dat ze beter haar basis school af kan maken in Almere.


Ik begrijp de term verbreken van de co-ouderschap niet geheel. In dit geval zou het dus zeer wel mogelijk zijn om het co-ouderschap voort te zetten zij het in een waarschijnlijk andere frequentie. De dochter zou bijv. elk weekend naar moeder kunnen gaan


Quote:
Rechtsmatig wil ik dat er via de rechter een omgangsregeling voor mij wordt uitgesproken omdat ik alles goed geregeld wil hebben.


Ik denk dat je een wijziging van de vastgestelde regeling moet neerleggen bij de rechter tenzij jullie er samen prima uitkomen. Gelet op het hier geschrevene (ik ben tegen) denk ik dat in dit geval naar de rechter moet gaan.

Quote:
Kan er een omgangs regeling uitgesproken worden als ik bij de rechter aan geef dat ik accoord ga maar met de kanttekening dat het niet mijn wens is dat mijn dochter met haar vader mee gaat?


heel kort door de bocht ja.
Ik denk dat de rechter jouw argument aanhoort en vervolgens dit afweegt en een omgangsregeling vaststelt

Quote:
Ik hoor van verschillende mensen dat een omgangs regeling voor mij financieel nadelig kan zijn i.v.m. reiskosten en allimentatie?
Heb ik enig recht van spreken als ik aan geef niet te willen betalen aan het reizen en geen alimentatie wil betalen? het is immers niet mijn wens de omgang te veranderen en zo ver van de andere ouder te gaan wonen.

Verschillende mensen zijn verschillende meningen. Wat belangrijk is, is wat jij het belangrijkste vindt voor je kind zonder strijd met je ex.

Met betrekking tot de omgangsregeling en de financiële gevolgen:

Je kunt natuurlijk met je ex een regeling overeenkomen waarin er een evenredige verdeling is voor de financiële kosten. Bijvoorbeeld vader rijdt bij een wissel naar Amersfoort. Vwb alimentatie heb je geen keus. Deze moet je betalen mits je niet daadkrachtig genoeg bent en deze mag je niet verrekenen met kosten voor wissels o.i.d.

Quote:
Kortom...kan ik beter de omgangs regeling laten bestaan en mondelinge afspraken met de vader maken (en eventueel op schrift zetten) of is het beter om een omgangs regeling op papier te laten zetten?


Ik zou met vader om de tafel en in samenspraak afspraken maken met betrekking tot de kosten, omgang e.d. en dit dan gezamenlijk naar de rechtbank te sturen als gewijzigd document bij de scheiding.

Quote:
Kan iemand mij vertellen hoe dit zit?


ben je hiermee geholpen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds