Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 23:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

makelaar huis niet verkocht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: do 13 dec 2007 18:15    Onderwerp: makelaar huis niet verkocht Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een appartement wat al een jaar te koop staat. Ik heb aangegeven bij mijn makelaar dat ik het nu ga verhuren want ik kan de maandelijkse kosten niet meer betalen.
Nu zegt mijn makelaar dat ik het contract met hun dan maar moet beëindigen en dat ik dan de kosten moet betalen.
Ik heb aangegeven dat ik dat niet doe en dat ik het appartement wel te koop laat staan via hun en als de huurder er dan een keer uit is ik het dan wel opnieuw actueel in de verkoop zal zetten.

Wat is nu mijn recht? Moet ik de makelaar de vergoeding betalen? Of kan ik aangeven dat hij al een jaar de tijd heeft gehad om het te verkopen en zijn plicht niet is nagekomen?
In het contract staat dat als ik het zelf ontbindt ik de gemaakt kosten moet betalen.

Hopelijk hebben jullie hier ideëen over. Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 0:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verkopen met een huurder erin zal alleen nog maar moeilijker worden, want van een huurder ben je niet zomaar af.

Dus ik denk dat dat inderdaad zeker wel een soort van contractbreuk is. Ik ben er verder niet echt in thuis, maar als ik het zo lees vind ik het niet gek dat een makelaar dit ziet als contractontbinding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 14 dec 2007 0:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk ook dat het niet verkocht zijn van de woning nog niet betekent dat de makelaar zijn verplichtingen niet is nagekomen. Verder is een verhuurd huis inderdaad niet goed te verkopen.

Wellicht laat het contract het toe om de verkooppogingen tijdelijk te onderbreken, maar vermoedelijk is dat niet het geval.

Dus ik neig er ook wel naar om de makelaar gelijk te geven. Wellicht helpt het om het contract nog eens goed door te lezen op zoek naar mogelijkheden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 15 dec 2007 2:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me er ook van af hangen hoe de makelaar zijn taak heeft vervuld. Is hij actief aan het verkopen geweest of staat het huis op zijn site en wacht hij wel af wat er gebeurt?

Verhuren zou ik zéker niet doen als je het huis toch op relatief korte termijn wilt verkopen.

Van de makelaar uit bezien kan ik me voorstellen dat die sputtert over de door jou voorgestelde constructie, want dan moet hij maar afwachten of hij ooit zijn courtage krijgt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
cia76

cia76

Leeftijd: 88
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 1828


BerichtGeplaatst: ma 17 dec 2007 22:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kun je op basis van het contract met de makelaar de overeenkomst niet gewoon in stand laten? Hoe worden zijn verbintenissen precies verwoord? Wordt in het contract bepaald dat er MOET worden ontbonden als een bepaalde voorwaarde of tijdsbepaling intreedt?

Inderdaad is het zo dat wanneer je het huis verhuurt de makelaar moeilijk - door jouw schuld - aan zijn verplichtingen kan voldoen. Valt dat niet onder schuldeisersverzuim (ik ben hier nog net niet aan toe...)

Is dit niet te voorkomen door een huurovereenkomst af te sluiten die hierop anticipeert? Zoals een tijdelijke overeenkomst en dan dat je de datum van oplevering in je verkoopadvertenties vermeldt?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 10:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staat niets duidelijk wat dat betreft in het contract.
Als ik iets tijdelijks aanbiedt wordt het een anti-kraak contract en dan krijg ik niet zoveel huur en dan schiet ik er dus uiteindelijk niet zoveel mee op.
Dat is dus het hele probleem waar ik mee zit. Ik kan het ondertussen gewoonweg niet meer betalen die dubbele lasten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sietske1980



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 551


BerichtGeplaatst: wo 19 dec 2007 11:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je t gaat verhuren, zou ik je aanraden wel een zo safe mogelijke manier te kiezen, bijv. aan expats (je kunt contact zoeken met universiteiten of grote bedrijven die tijdelijk werknemers willen huisvesten). Daarvan weet je vrij zeker dat ze eruit willen/gaan en dat het tijdelijk is dus dat als je het verkoopt het naar verhouding snel opgeleverd kan worden. Maar dan zul je toch ook wat af moeten spreken voor bezichtigingen, dat degene dat dus toelaat. Je kunt ook aan toeristen verhuren als vakantieverblijf, of mensen die alleen af en toe willen overnachten (omdat ze bijv ver weg wonen en in jouw buurt werken). Maar dan zul je er veel werk aan hebben om tussentijds schoon te maken. En let op dat je zelf wel aansprakelijk bent als er wat gebeurt (bijv als de huurder een wietplantage start). Wel handig ook om te informeren bij de inboedelverzekering, voor als de boel in de hens vliegt oid, of ze dan wel dekken als jij er zelf niet woont.
En als de persoon die er gaat wonen zich inschrijft bij de gemeente op jouw adres dan komen er ook allerlei gemeentebelastingenaanslagen enzo. (als jij er nu alleen ingeschreven staat, dan wordt het dan dus een meerpersoonshuishouden met hogere aanslagen, maar je zult wel op je nieuwe adres zijn ingeschreven denk ik)
Ik heb mijn huurwoning in het verleden (legaal) verhuurd en toen heb ik ook de paspoorten gekopieerd zodat ik in ieder geval iets aan gegevens zou hebben, mocht er wat gebeuren. Het meest ideale is natuurlijk als er een bekende in wil, iemand die wacht op zn nieuwbouwhuis en een periode moet overbruggen ofzo.. Suc6!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: do 24 jan 2008 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

We zijn nu zover dat ik het ga verhuren en dat mijn makelaar het contract terugtrekt. Ze hebben met net al het bedrag genoemd wat ik moet betalen, maar mijns inziens klopt dit niet.

We hebben (staat ook in 't contract) een bedrag afgesproken voor kosten, zoals advertentiekosten. Nu hebben ze me alle kosten in rekening gebracht. Dit is dus meer dan we afgesproken hebben.

Klopt dit of niet??? Wederom bedankt voor jullie reactie's
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: do 24 jan 2008 22:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geeft het contract de mogelijkheid om de opdracht in te trekken tegen betaling van bepaalde kosten? Dan zou ik zeggen dat je alleen die kosten hoeft te betalen.

Mij is overigens niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met enerzijds "een bedrag afgesproken voor kosten, zoals advertentiekosten" en anderzijds "alle kosten".
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuus, dat is idd niet duidelijk.
Advertentiekosten hebben we afgesproken.

Ik durf niet te zeggen waar het resterende bedrag voor is. Ik heb dit gevraagd via de e-mail maar ik krijg hier geen antwoord op.

Dus met alle kosten bedoel ik eigenlijk advertentiekosten (afgesproken) en de rest (?)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 14:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voldoe je aan de in het contract genoemde voorwaarden om de opdracht in te trekken?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De makelaar trekt het contract terug omdat ik mijn appartement ga verhuren met ingang van 1 februari.

Ik heb aangegeven dat het niet nodig is om in te trekken en dat we eventueel over 6 maanden nog eens kunnen evalueren.

Er zijn maar 4 kandidaten geweest (staat al meer dan een jaar te koop)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 17:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prijs te hoog. Prijs naar beneden en je zult verkopen.
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dus gewoon contractbreuk ipv intrekking op bais van een intrekkingsbepaling. Bij contractbreuk betaal je de schade.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 17:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De prijs is al een keer naar beneden gegaan en ook dat werkte niet.

Is dat meteen contactbreuk als je je appartement verhuurd?? Ook al staat het al zo lang te koop en er komen geen mensen kijken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds