Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 1:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

voorbeeld verzoekschrift
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
wilma 1985



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 28


BerichtGeplaatst: wo 23 mei 2007 16:58    Onderwerp: voorbeeld verzoekschrift Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand misschien een voorbeeld van een verzoekschrift met daarin het verzoek om toestemming volgens art. 34 lid 2 van de Paspoortwet?
Of weet iemand waar ik dit wellicht zou kunnen vinden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: do 24 mei 2007 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Via je universiteit/hogeschool kun je vaak ook het zogenaamde Modellenboek digitaal bekijken. Daarin staan modellen van allerlei verzoekschriften en andere processtukken, wellicht ook degene die jij zoekt.
Het is een uitgave van Kluwer, dus Kluwer Plaza biedt mogelijk uitkomst (zelf gebruik ik een andere variant, dus ik weet niet waar je precies moet zijn in Plaza).
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
studentenrechten



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 19


BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 16:30    Onderwerp: verzoekschrift tot inschrijving als advocaat/procureur Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb even gekeken op Kluwer Plaza en er staat echt heel veel en ook veel nuttigs, maar dus niet de modellen die ik zoek.
Ik heb geen idee hoe een verklaring van goed gedrag eruit moet zien en ik moet een verzoekschrift tot inschrijving als advocaat opstellen "dat eruit ziet zoals u het in de praktijk op zou stellen", maar niemand kan mij praktijkvoorbeelden laten zien!
Zijn er nog andere goede tips behalve Kluwer Plaza?

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 18:54    Onderwerp: Re: verzoekschrift tot inschrijving als advocaat/procureur Reageer met quote Naar onder Naar boven

studentenrechten schreef:
Ik heb even gekeken op Kluwer Plaza en er staat echt heel veel en ook veel nuttigs, maar dus niet de modellen die ik zoek.
Ik heb geen idee hoe een verklaring van goed gedrag eruit moet zien en ik moet een verzoekschrift tot inschrijving als advocaat opstellen "dat eruit ziet zoals u het in de praktijk op zou stellen", maar niemand kan mij praktijkvoorbeelden laten zien!
Zijn er nog andere goede tips behalve Kluwer Plaza?

Alvast bedankt!

Zowel van de VOG als van genoemd verzoekschrift zijn voorbeelden op Internet te vinden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2007 19:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar een VOG hoef (kan) je ook niet zelf opstellen. In de praktijk zou je de VOG niet zelf opstellen, dus hoef je dat nu gezien de formulering van de opdracht ook niet (het lijkt mij ook weinig nuttig).

Omdat je een VOG niet zomaar kunt aanvragen (zonder verklaring van de werkgever bijv.), vraag ik mij af of bij een verzoekschrift tot inschrijving überhaupt wel een VOG wordt bijgevoegd. Het lijkt mij dat eerst de andere formaliteiten worden getoetst, en dat de Orde dan pas een verklaring verstrekt waarmee je bij de gemeente een VOG kunt aanvragen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
studentenrechten



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 19


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 14:50    Onderwerp: verzoekschrift en VOG Reageer met quote Naar onder Naar boven

Klopt, een VOG vraag je aan bij de gemeente en anders rechtstreeks bij het COVOG ben ik achter gekomen. Wij moeten een verzoekschrift schrijven dat voldoet aan de eisen van artikel 2 en artikel 62 van de Advocatenwet en ergens in artikel 2 wordt gevraagd een verklaring omtrent het gedrag bij te voegen.
Tja, als het dan een oefenrechtbank is dan moet je die maar namaken lijkt mij.
Als reactie op Steven K: ik heb me suf gezocht via internet (google met allerlei zoekopdrachten), maar zo'n handige voorbeeldsite als Kluwer Plaza maar dan met het juiste model kan ik niet vinden.
heb je niet wat concretere zoektips voor me? (want ik begrijp dat het mijn opdracht is en dus niet de bedoeling dat jullie mijn huiswerk gaan doen!)

Bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 16:59    Onderwerp: Re: verzoekschrift en VOG Reageer met quote Naar onder Naar boven

studentenrechten schreef:
Klopt, een VOG vraag je aan bij de gemeente en anders rechtstreeks bij het COVOG ben ik achter gekomen. Wij moeten een verzoekschrift schrijven dat voldoet aan de eisen van artikel 2 en artikel 62 van de Advocatenwet en ergens in artikel 2 wordt gevraagd een verklaring omtrent het gedrag bij te voegen.
Tja, als het dan een oefenrechtbank is dan moet je die maar namaken lijkt mij.
Als reactie op Steven K: ik heb me suf gezocht via internet (google met allerlei zoekopdrachten), maar zo'n handige voorbeeldsite als Kluwer Plaza maar dan met het juiste model kan ik niet vinden.
heb je niet wat concretere zoektips voor me? (want ik begrijp dat het mijn opdracht is en dus niet de bedoeling dat jullie mijn huiswerk gaan doen!)

Bedankt!

Nee, ik weet wel dat toen ik mijn verzoek schreef, ik een voorbeeld op gevonden, volgens mij door de te zoeken op +advocaat +beëdiging +verzoekschrift.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
studentenrechten



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 19


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 18:20    Onderwerp: verzoekschrift Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog 1 keer een reactie op Steven: Hartstikke bedankt, ik heb een model van de rechtbank Den Bosch kunnen vinden!
Het is me allemaal veel duidelijker nu en ik hoef nu alleen een soort bul in elkaar te draaien, maar als inspiratie daarvoor gebruik ik mijn propedeuse diploma wel Wink.
Nogmaals bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet je echt zeker dat je zelf een VOG en diploma moet fantaseren? Je hebt er in mijn ogen niets aan om te leren 'vervalsen'. Ik heb er daarom wat moeite mee om te geloven dat dit echt onderdeel is van de opdracht. Het nut ontgaat mij namelijk volledig.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 18:33    Onderwerp: Re: verzoekschrift Reageer met quote Naar onder Naar boven

studentenrechten schreef:
Nog 1 keer een reactie op Steven: Hartstikke bedankt, ik heb een model van de rechtbank Den Bosch kunnen vinden!
Post die link eens even, dan.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
studentenrechten



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 19


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 19:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, het is een beetje vreemd natuurlijk dat je moet leren vervalsen, maar er wordt uitdrukkelijk in de opdracht gesteld dat voldaan moet zijn aan de vereisten van artikel 2 en 62 Advocatenwet (citaat): In het verzoekschrift dient u uitdrukkelijk in te gaan op de vereisten die uit de hierboven genoemde artikelen (te weten 2 en 62 red.) uit de Advocatenwet voortvloeien!
Hoe zou je dat anders moeten oplossen dan? Een echt VOG kost 35 euro en bovendien: je moet afgestudeerd zijn om je in te kunnen laten schrijven, ik moet dus ook mijn geboortedatum "aanpassen" en een bul "maken".
En dit soort vreemde zaken kwamen ook al voor in mijn rota criminalis en administrativa, duss.
Maar ik hoor graag wat jullie er van vinden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het niet de bedoeling dat je aan aanvraagformulier voor de VOG invult?

Post je nog even die link?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 11 aug 2007 19:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

studentenrechten schreef:
Tja, het is een beetje vreemd natuurlijk dat je moet leren vervalsen, maar er wordt uitdrukkelijk in de opdracht gesteld dat voldaan moet zijn aan de vereisten van artikel 2 en 62 Advocatenwet (citaat): In het verzoekschrift dient u uitdrukkelijk in te gaan op de vereisten die uit de hierboven genoemde artikelen (te weten 2 en 62 red.) uit de Advocatenwet voortvloeien!
Hoe zou je dat anders moeten oplossen dan? Een echt VOG kost 35 euro en bovendien: je moet afgestudeerd zijn om je in te kunnen laten schrijven, ik moet dus ook mijn geboortedatum "aanpassen" en een bul "maken".

Kopie van een VOG en een bul - geanonimiseerd - kan ik wel voor je regelen Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 12 aug 2007 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

studentenrechten schreef:
In het verzoekschrift dient u uitdrukkelijk in te gaan op de vereisten die uit de hierboven genoemde artikelen (te weten 2 en 62 red.) uit de Advocatenwet voortvloeien!

Maar de VOG en het diploma zijn geen onderdeel van het verzoekschrift, zie bijv. art 2 lid 2 Advocatenwet. In het verzoekschrift verwijs je naar de VOG en het diploma: je gaat in op de vereisten van de Advocatenwet, precies zoals gevraagd. Onderaan het verzoekschrift geef je aan dat de VOG en het diploma als bijlagen zijn bijgesloten. Zelfgefabriceerde fantasie-exemplaren meesturen voegt verder niets toe.

De docent gaat toch niet kijken of je nepdiploma een beetje geloofwaardig is? Hij wil alleen een goed geschreven verzoekschrift zien. In dat verzoekschrift moet je gemotiveerd aangeven waarom je aan alle vereisten voldoet.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
studentenrechten



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 19


BerichtGeplaatst: ma 13 aug 2007 10:32    Onderwerp: verzoekschrift Reageer met quote Naar onder Naar boven

Steven K schreef:
Quote:
Nee, ik weet wel dat toen ik mijn verzoek schreef, ik een voorbeeld heb gevonden, volgens mij door te zoeken op +advocaat +beëdiging +verzoekschrift.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds